Geplant aan waterstromen

Art nr. 29388

Geplant aan waterstromenPaperback143 pagina'sArt. 29388Psalmen lijken bijna tijdloos te zijn in hun lofprijzing, verwondering en worsteling van het geloof, maar ook in hun verlangen naar de aanwezigheid van God. Lees meer

Tijdelijk niet leverbaar
9,95
In winkelwagen
Verzending binnen 3 werkdagen
14 dagen retourrecht

Productbeschrijving

Geplant aan waterstromen
Paperback
143 pagina's
Art. 29388

Psalmen lijken bijna tijdloos te zijn in hun lofprijzing, verwondering en worsteling van het geloof, maar ook in hun verlangen naar de aanwezigheid van God. Niet alleen de mens is aan het woord, we horen ook het kloppen van Gods hart. Al in de eerste psalm lezen we hoe goed het is als een mens leeft met God. Hij is als een boom geplant aan waterstromen.
De liederen en gebeden in het hart van de Bijbel gaan echter verder dan de persoonlijke verhouding tussen God en de individuele gelovige. Ze spreken over de verwachting van Gods koninkrijk, over de komst van de Messias en zij troosten Israël en de gemeente in hun verdrukking.

In Geplant aan wtaerstromen vindt u zeventien bijbelstudies voor huiskringen en gespreksgroepen die ook gebruikt kunnen worden voor persoonlijke mediatie en studie van Gods Woord. De studies hebben een pastorale inslag en geven daarnaast telkens opnieuw aanleiding tot gesprek over Israël en de kerk. Elk hoofdstuk geeft uitgebreide achtergronden bij de betreffende tekst, waarbij het inzicht in de structuur van de spalmen opvalt. Waarom telt bijvoorbeeld Psalm 23 vijfenvijftig woorden en waarom vinden we dit bekende lied naast Psalm 22?

Reviews
Herkomst

Schrijf een review

Welke score geeft u dit product?*
Je bericht is succesvol verzonden
Er ging iets mis, probeer het later opnieuw